01 Zběsilý přílet

18. října 2009 v 0:18 | zrb |  CESTA ZA VELKÉ MOŘE – NYC
Ne každý den se vám poštěstí, že můžete poznat jinou zemi v rámci pracovní náplně, mě se to však povedlo,byť s velkým napětím a nejistotou do poslední chvíle.

V době, kdy jsem o této možnosti netušila jsme se s manžílkem a přáteli připravovali na soukromou cestu do Francie, a já na pracovní cesty do Krakova a následně Erfurtu. Francouzská cesta se stále nějak nejevila, až jsme tedy jednoho večera řekli, ok nebudeme nic lámat přes koleno, zůstaneme v českých vodách ( a to do slova - jeli jsme mj. Berounku) a horách (Mariánské Jeseníky) a ušetříme na daleko větší a vzdálenější cestu do vysněné Asie v dalším roce.
Je zajímavé, jak naše rozhodnutí okamžitě mění a otevírají či zviditelňují "kanály" pro další možnosti, neboť tímto okamžikem se ke mě dostala zpráva o možné měsíční stáži v New Yorku.
Následující kroky nebudu popisovat - všechny plány se změnili, vč.mým kolegům, tak aby bylo možné odjet..

Přestože bylo celkem dost času od podání přihlášky k možnému odjezdu rozhodování na Americkeé straně trvalo déle a nakonec o tom že jedu jsem se dozvěděla na cestě ve vlaku, v rámci změněné dovolené v Čechách a Moravě. Bylo to opravdu napínavé, protože tim pádem jsem i letenku zažizovala po telefonu (což by z Francie bylo o dost složitější..).
Člověk nikdy zcela neporozumí proč se věci dějí, jak se dějí, v každém případě tento let vypadal nadmíru pohodlně, protože byl přímý, bez přestupu, bez jakéhokoliv zbytečného trávení času na letištích, odbavovacích halách, noblesních letištních free shopů a restaurací..

To se však nestalo.
Ba naopak, prožila jsem si místo jednoho letu hned dva a půl, plus všechny ty prodlevy výše zmíněné, ALE, jsem ráda,že žiju a že jsme natrefili na dobrou posádku letadla.Totiž náš let byl po hodině zrušen pro technické potíže - zhruba nad konce Evropy kapitán letadlo otočil a po chvíli všem oznámil, že jedeme domů - zpět do Prahy..Po letišti už jsme museli být odtaženi vozy (rychlostí cca 10km/h), protože řízení bylo nefunkční...Po vystoupení z aircraftu (s 200 pasažéry) jsme jen zahlídli x techniků čumící do levého motoru. Trvalo ještě několik hodin, než se člověk dozvěděl, co má dělat, co může udělat, aby se přeci jen do NY dostal a to co nejdříve a bez finančního vykrvácení..Telefony rodině, do Států, na vedení naší firmy, operátory ČSA... až se povedlo, že nedělní let byl nahrazen pondělním, a to přes bruselské pralinky a sejříky..:) Nakonec taxi, ještě jedna 1/2noc doma a ještě skoro v noci zpět na letiště a hurá na palubu..

Když se tak nad tím zamyslím, kolem mne se v tom velkém letadle událo asi hodně zajímavých věcí - přede mnou seděli rodiče s nejmenšími dětmi - budili své uplakané dětičky, starostlivě se ohlíželi a mezi nimi i Kateřina Winterová (zpěvačka, kterou léta obdivuji) se svou mladou rodinkou a manželem,který už prý absolvuje třetí pokus odletu do států.., za mnou a kolem mně seděla americká židovská rodina, která v okamžiku změny směru vytáhla svůj malý cestovní korán a modlili se. Vlastně všichni jsme se modlili a podpírali letadlo veškerou svou pozitivní myslí..

Takže po druhé - jedu do New Yorku, tentokrát s pralinkama :)

Více viz FOTA - Galerie / NYC-USA a MAPY - Oblibene stranky / NY - moje místa
Pict©ZRB

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.